Yenco

Från Karibiens hetta till Sveriges Mellanmjölk..

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 12:14 CET

Att komma till Sverige som passionerad, färgstark och varm person är på alla sätt annorlunda. Svenskarna tänker, äter, klär sig och inte minst inreder annorlunda än vi ”in the Indie´s”. Det har tagit tid för mig att förstå svenskar, interpretera önskningar och drömmar när det gäller design och inredning. Länge har ekmöbler och vita väggar stått i centrum men nu tror jag tiden är mogen att förändra de svenska hemmen såväl som hotell och offentliga miljöer. Sverige behöver mer färg, mer elegans och våga ta ut svängarna mer! menar Cathy Walker, som med sin bakgrund som inrednings- och tv profil på St Lucia, Karibien, lanserar en första kollektion i det nystartade bolaget LillyBox med utgångspunkt Kinna.

LillyBox entrar den Skandinviska marknaden som agenter av varumärket BoxFurniture. Ett stabilt varumärke med allt från egen design, till produktion och logistik såväl som möbelleverantör till butiker och hotellprojekt runt om i världen. Framförallt kännetecknas BoxFurniture av tvisten mellan internationell flair, modern konst och klassisk design.

Cathy är en av St Lucias mest kända inredningsdesigner. Hon har designat och inrett hotellprojekt, varit programledare/producent av tv program för inredning och arkitektur och haft uppdrag som skribent för Karibiens största inredningsmagasin Island Life.  Efter att ha träffat den stora kärleken, svenske Martin, startade hon som nyutexaminerad civilekonom i London en inredningsbutik i St Lucia. Här presenterades svenska varumärken vilket öppnade dörrarna till flera stora inredningsprojekt.  Cathy är en livfull & färgstark personlighet vilket till mångt och mycket präglar hennes stil av designprojekt. Med nyfikenhet till omvärlden och genom ständigt resande håller hon sig ajour med trender gällande färg & form, livsstil och framtidens inredning.  För fyra år sedan beslutade familjen Walker att bosätta sig i Sverige och sedan 2011 är Cathy inredningskonsult åt Informa/Input Interiör och startar nu upp även företaget LillyBox.

Yenco gifter varumärken med människor. Hjälper bolag att skapar relationer & mötesplatser för att öka tillväxt eller öka värdet av varumärket. Events & PR kort och gott.