ProQure | Entrémattor & Mattservice

Att främja småföretagares miljöarbete

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 23:10 CET

Medan miljöarbete bland storföretagen utvecklats snabbare kan man jämföra miljöarbetet hos småföretag i betydligt grad slumrande. Denna skillnad kan förstås förklaras av att storföretag har mer resurs och personal för att påbörja en mer komplicerad miljöprojekt.

Ett av årtiondets mest viktiga mål är att öka global miljömedvetenhet samt komma till ett klimatavtal som hela världen kan åta sig. Media fokuserar självklart på storföretags miljöpåverkan vilket yttelrigare ökar press på dem att prestera grönt. Men många småföretag idag gör sitt bästa att vara miljömedveten.

Att arkivera dokument samt data digitalt istället för papperskopior, köra med eco-driving filosofin och återanvända gamla papper som "anteckningsblock" är t ex få av de utförda miljömål hos oss på ProQure i vårt första verksamhetsår. Små ting - men ger faktiska resultat. Vi hjälper miljö på traven.

Nu krävs det bara starkare stöd från andra organisationer samt politiker för att främja småföretagens miljöarbete. En stor del av Sveriges företag är små- eller medelstora och med samlad kraft bidrar alla till ett framgångsrikt miljöarbete.

___________________

För mer information, kontakta:

Ryan Eriksson, Marknads- och Försäljningschef
Direkt: +46 40 20 5262
Mobil: +46 702 55 0509

hemsida: www.proqure.se
e-mail: info@proqure.se

OM PROQURE:

ProQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av överlägsen kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.

Välj bland våra entremattor så som tork-, logo-, VIP-, arbetsplats- & skrapmattor.

ProQure tar miljöfrågan på största allvar & därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners & oss själva gällande miljöarbete.

Besök gärna vår hemsida: www.proqure.se.