Bacardi AB

Fräscha nyheter från Bacardi – Bacardi Breezer i tre nya smaker

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 10:05 CET

Bacardi Breezer lanserades för drygt tio år sedan i Sverige och har sedan dess blivit en storsäljare på Systembolaget. Nu lanseras tre nya smaker – Mango, Cranberry och Orange. Alla tre med tydlig och fräsch smak av frukt och bär.
– Det här är tre friska nyheter som passar perfekt som sällskapsdryck en härlig vårkväll och under fina sommarkvällar i trädgården, säger Petra Caspolin, senior brand manager, Bacardi Sverige.

För att skapa Bacardi Breezer används den finaste romen, vilken mixas med härliga frukter och bär samt kolsyrat vatten. Drycken serveras sedan väl kyld och passar året runt, men är självklart extra läskande under våren och sommaren. Bacardi Breezer Mango med en härlig karaktär av mango och exotiska frukter, Bacardi Breezer Cranberry med en frisk smak av tranbär och röda bär och Bacardi Breezer Orange med en tydlig ton av apelsin och som kompletteras med andra citrusfrukter.
De nyheter som nu lanseras är alla tre unikt framtagna för att komplettera de redan existerande smakerna i Breezer-familjen.

– Kategorin blanddryck, även kallad för ready-to-drink, har varit relativt stabil under de senaste åren på Systembolaget. Dock har ett tydligt skifte från mindre kända varumärken till större, mer etablerade varumärken som Bacardi Breezer, kunnat skönjas. Det är därför inte konstigt att Systembolaget nu utökar utbudet med tre smaker från just Bacardi, säger Petra Caspolin, senior brand manager, Bacardi Sverige.

Bacardi Breezer i smakerna Orange, Cranberry och Mango kommer att kosta 19,90 kronor per flaska (275 ml) och alkoholhalten är 4 %. De kompletterar den tidigare Bacardi Breezer-portföljen med Lime, Pineapple och Watermelon och säljs från den 24 mars på Systembolaget.

Artikelnummer:
Bacardi Breezer Mango 1727-02
Bacardi Breezer Orange 1707-02
Bacardi Breezer Cranberry 1726-02

Bilder finns bifogade i detta utskick.
För mer information och produktbilder kontakta gärna:
Petra Caspolin, senior brand manager, Bacardi AB, 08-566 480 03, 0702-766 733, pcaspolin@bacardi.com

Bacardi AB är ett svenskt dotterbolag till Bacardi Limited, världens största privatägda spritföretag. Redan 1862, i Santiago de Cuba, revolutionerade Don Facundo Bacardí Massó spritindustrin då han skapade världens första lagrade ljusa rom. Idag producerar och marknadsför dotterbolagen inom koncernen fler än 200 internationellt erkända spritvarumärken, bland andra BACARDI Rom, världens ledande romvarumärke; MARTINI Vermouth, världsledande inom Vermouth; GREY GOOSE Vodka, världens mest sålda super-premium vodka; DEWAR'S blended Scotch whisky, USA's mest sålda blended Scotch whisky och BOMBAY SAPPHIRE Gin, världens största premium-ginvarumärke.

BACARDI, fladdermuslogotypen och alla andra logotyper som finns på produkter från Bacardi är registrerade varumärken under Bacardi & Company Limited eller under andra dotterbolag till Bacardi Limited.