Rentokil Initial

​Fräschare hygienutrymmen på Edessaskolan i Hallunda efter djuprengöring

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2015 10:30 CEST

Edessaskolan i Hallunda utanför Stockholm är en friskola som startades 2008. De gamla lokalerna har renoverats för att passa verksamheten, men i vissa hygienutrymmen dröjde sig en dålig lukt kvar. Tillsammans med hygienföretaget Initial kom man därför överens om att använda en speciell miljövänlig djuprengöring av alla hygienutrymmen – och då försvann lukten.

– I dag är barnen, personalen och föräldrarna väldigt nöjda. Det har blivit mer trivsamt och det gör en stor skillnad för oss. Nu är utmaningen att hålla efter mellan varje djuprengöring, säger Robert Abraham, rektor på Edessaskolan.

Djuprengöring (deep cleaning) är en metod som verkligen går på djupet med hygienproblemen i offentliga utrymmen. I konceptet ingår en miljövänlig behandling av urinoarer och toalettutrymmen som inte bara tar bort smuts på porslin, väggar, golv och fogar utan också dödar bakterier och mögelsporer.

– Behandlingen görs med högtrycksånga av våra servicetekniker och gör att hygienutrymmen nästan blir som nya igen, säger Björn Hellquist, kategoriansvarig på hygienföretaget Initial.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Björn Hellquist, Kategoriansvarig, Rentokil Initial, tel: 08-410 473 23
e-post: bjorn.hellquist@rentokil-initial.com

Mikael Westmark, presskontakt, Westmark Information, tel: 0707-339810 eller
e-post: mikael@westmark.se

Om Initial Hygien
Initial är världsledande inom hygientjänster med global verksamhet i över 40 länder. Initial erbjuder miljövänliga och innovativa servicelösningar till stora och små företag inom en rad olika branscher, inklusive offentliga förvaltningar och skolor. Utbudet omfattar tjänster och produkter inom hand- och toaletthygien. www.initial.se

Rentokil Initial är en världsledande serviceleverantör inom växtinredning och frukt, textil, hygien och skadedjurskontroll och bedriver verksamhet i mer än 50 länder i Europa, Nordamerika, Asien samt Afrika. Företaget har cirka 60 000 anställda och är börsnoterat på London Stock Exchange.

Rentokil Initial i Sverige opererar under varumärkena Rentokil, Initial och Ambius. Mer information finns på www.initial.sewww.rentokil.se och www.ambius.se