Fraktjakt AB

Fraktjakt öppnar butik i Jönköping

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2014 09:31 CEST

Fraktjakt går mot strömmen och öppnar en fysisk butik i Jönköping. I butiken kan kunderna hitta allt från emballage till att få hjälp med att packa sin vara och boka frakt. Paketen kan de lämna i butiken som hos vilket fraktombud som helst. Att kunna erbjuda både företag som privatperson rabatt på frakt är förstås en bonus i sig.

• Vi växer så det knakar just nu och det känns extra kul att göra tvärtom vad många andra gör som går från fysisk handel till e-handel, säger Joakim Ekström på Fraktjakt.

Vi har märkt att efterfrågan på fraktrelaterade produkter ökar och inte minst från privatpersoner. I butiken finns både smarta och ”glada” förpackningar - Emballage behöver ju inte vara brunt, menar Joakim Ekström på Fraktjakt.

I samma veva har de lanserat DHL Home Delivery med hemleveranser till privatpersoner, samtidigt som de jobbat en hel del med integrationsmoduler till olika ehandelplattformar.

Fria bilder för pressen på butik: http://www.fraktjakt.se/images/press/butiken3.jpg

Fraktjakt AB grundades 2008 som en ren jämförelsesajt för frakt. År 2009 blev Fraktjakt utsedd till årets web-entreprenör av tidningen Internetworld och har idag skapat en tjänst som hjälper både privatpersoner och företag med sin transportadministration där de kan boka frakt på ett enkelt sätt via webbaserade verktyg. Nya smarta funktioner byggts löpande in i tjänsten för att underlätta och förbättra kundernas fraktadministration. Vi har idag samarbeten med de flesta större transportörerna så som Posten, Schenker, DHL, Privpak, Bussgods, FedEx, UPS mfl. där vi har många unika transportadministrativa lösningar.