Framfab AB

Framfab bakom lansering av ny modell från Mazda

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 10:29 CEST

Framfab har producerat Internetlanseringen av Mazda5 på den Skandinaviska marknaden. I lanseringen ingår kampanjsajter och bannerannonser för delmarknaderna Danmark, Norge och Sverige.

Webbkampanjerna som Framfab tagit fram är varumärkesbyggande och fokuserar givetvis på nya Mazda5, en mångsidig familjebil med 6+1 sittplatser som är först i klassen med dubbla praktiska skjutdörrar, vilka gör det extra lätt att nå de två bakre sätesraderna.

”Framfab förstår vårt varumärke och har även stor förståelse för bilbranchen. De presterar kommunikativt starka koncept och högkvalitativa produktioner. De har också en förmåga att sköta våra marknadsanpassningar för de nordiska länderna”, säger Henrik Olsson, Internet- och CRM-ansvarig för Mazda Skandinavien.

Målgruppen för Mazda5 är barnfamiljer och anslaget på sajterna har en emotionell karaktär vilket återspeglas i en rad olika scener hämtade ur en barnfamiljs liv. Istället för att fokusera bara på körglädje som så många andra billeverantörer, väljer Mazda att visa även andra glädjeämnen.

”Vi har använt ljud och bild i stor utsträckning, för att lyfta fram bilens karaktär”, säger Paul Collins, creative director för uppdraget. Detta gör att sajten är lätt att ta till sig och sätter bilens egenskaper i ett tydligt fokus, avslutar han.

Ta en egen koll på sajten: www.mazda.se/mazda5/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Steve Callaghan, vd och koncernchef, Framfab AB
0709 41 22 30 / +44 77 71 92 12 10, steve.callaghan@framfab.com

Jesper Andersen, vd, Framfab Sverige och Danmark
+45 39 16 29 29, jesper.andersen@framfab.com

Carl-Johan van Heesch, projektledare, Framfab Sverige
0709 41 25 44, carl.heesch@framfab.com

Tobias Bülow, informationschef, Framfab AB
0709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com

Framfab är en ledande europeisk interaktiv marknadsförings- och webbkonsult. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, American Express, AXA, Barclays Capital, Cadbury Schweppes, Carlsberg Breweries, The Coca-Cola Company, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, Kellogg's, Kraft Food International, Nike, Nobel Biocare, Philip Morris International, Philips, Postbank, Rezidor SAS, SAAB, Sara Lee Douwe Egberts, Schering AG, Swedish Match, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40 (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.se.