Framfab AB

Framfab Danmark vinner Grand Prix i Cannes för tredje gången

Pressmeddelande   •  Jun 17, 2003 15:22 CEST

Hat trick: Framfab Danmark har återigen vunnit en Grand Prix vid reklamfestivalen Cannes Lions. Det är fjärde gången i rad som Framfab vinner i Cannes och det är den tredje Grand Prixen på fyra år.

Framfabs bidrag var nominerat i kategorin creative websites och online advertising. Årets bidrag var en kampanjsajt för ett fotbolls-event i Holland arrangerat av Nike. Intresserade kan fortfarande se webbplatsen på: http://nikefootball.com/panna.

Det är tredje gången som Framfab vinner en Grand Prix. Första gången var 2000 och andra gången var 2002 och vid alla tillfällena var det med Nikefootball.com. Förutom de tre Grand Prixerna har Framfab tidigare också vunnit två guldlejon för Nike Freestyle och Nikewomen och ett bronslejon för Nike Shox.

Framfab Danmarks Creative Director, Lars Bastholm är givetvis otroligt stolt över att ännu en gång ta hem en eftertraktad utmärkelse från Cannes.

"Vårt samarbete med Nike fortsätter att bära frukt år efter år, vilket känns otroligt skönt. Vi lär oss hela tiden mer och mer och Framfab har verkligen ett fantastiskt team som gång på gång förmår att lyfta våra lösningar till högsta möjliga nivå. Jag är helt enkelt mycket stolt över teamet bakom kampanjen. Förra året sa vi att nu kan det inte bli fler utmärkelser, men det är skönt att ha fel ibland", berättar en mycket glad Lars Bastholm, Creative Director för Framfab Danmark, direkt från Cannes.

För ytterligare information kontakta:
Lars Bastholm, Creative Director, Framfab Danmark
+45 24 24 82 65, lars.bastholm@framfab.dk

Anders Ekman, CEO, Framfab AB
+46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se

Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com