Framfab AB

Framfab övertar delar av Icon Medialab i Danmark

Pressmeddelande   •  Sep 03, 2003 09:26 CEST

Framfab kommer att överta totalt 14 personer och ett antal kundrelationer från Icon Medialab Danmark, som har försatts i konkurs.

I torsdags förklarade sig Icon Medialab Danmark i konkurs. Efter förhandlingar med konkursförvaltaren övertar Framfab Danmark från och med idag 14 personer och ett antal kundrelationer från Icon Medialab Danmark.

- För mig är det viktigaste att de som tidigare var kunder hos Icon Medialab ska uppleva att relationen fortsätter som om inget hade hänt. Våra nya medarbetare kommer att fortsätta arbeta med de projekt som kunderna lagt hos danska Icon Medialab. Min förhoppning är att kunderna inte skall känna av konkursen. Vi kommer givetvis stötta våra nya medarbetare till 100% för att säkerställa att kunderna även fortsättningsvis kan garanteras samma höga kvalitet, säger Jesper Andersen, VD för Framfab Danmark.

För ytterligare information, kontakta:
Jesper Andersen, VD, Framfab Danmark
+45 39 16 29 29, jesper.andersen@framfab.dk

Anders Ekman, VD, Framfab AB
+46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se

Tobias Bülow, Informationschef, Framfab AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard- Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Schweiz, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com