Framfab AB

Framfab|Paregos hjälper Bredbandsbolaget med underhållningssatsning

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 10:42 CEST

Framfab|Paregos har i tuff konkurrens tagit hem uppdraget att ta fram koncept, design och innehåll till Bredbandsbolagets ökade underhållningssatsning. Med den nya portalen ”Bredbandsnöje” samlar nu Bredbandsbolaget alla underhållningsbaserade tjänster på en och samma plats.

Den nya portalen blir central i Bredbandsbolagets ökade satsning och någon tidigare motsvarighet på sajten har inte funnits. Den ökade tillgången på ordentlig bandbredd är drivande och en förutsättning för satsningen på underhållning.

- Vi har som ledande bredbandsleverantör ett långsiktigt mål att bli förknippade med underhållningstjänster via bredband. Framfab|Paregos har visat på en imponerande förmåga att skapa en lösning som är skräddarsydd för våra kunders behov, säger Lars Andersson, försäljnings- och marknadsdirektör på Bredbandsbolaget.

I samband med lanseringen utökar Bredbandsbolaget tjänsteutbudet inom både spel, musik, film och tv. Portalens syfte är att samla tjänsterna och på ett lika underhållande som lärande sätt visa användaren det samlade utbudet av tjänster.

- Vi har gjort en noggrann avvägning mellan att beröra och informera användaren om tjänsterna. Att använda mycket rörlig grafik, film, specialkomponerad musik, i kombination med ett smart innehåll i produktionen, ger tjänsterna rättvisa och bjuder användaren på en skön upplevelse, säger Daniel Ilic, innehållsansvarig på Framfab|Paregos.

Lösningen har skapats med en dynamisk grundstruktur tack vare ett ramverkstänk, vilket skapar stor flexibilitet för Bredbandsbolaget i och med att innehållet blir lätt att ändra och byta ut.

- Vi har även skapat ett starkt bannerkoncept som driver trafik till portalen, där vi låter användaren interagera direkt i bannern och ta ställning till vad han eller hon gillar för typ av underhållning, säger Paul Collins, Creative Director på Framfab|Paregos.

Portalen fokuserar främst på musik, spel, film, tv, men också foto och lagringstjänster på nätet. På sikt kommer även varje enskild kategori att utvecklas och fyllas med ytterligare innehåll och tjänster.

Ta en egen rundtur på: www.bredbandsbolaget.se/bredbandsnoje

För ytterligare information kontakta:

Daniel Wahlström, kundansvarig, Framfab|Paregos.
0708 49 48 59, daniel.wahlstrom@framfab.com

Paul Collins, Creative Director, Framfab|Paregos.
0706 30 65 98, paul.collins@framfab.com

Jesper Andersen, vd Framfab Sverige och Danmark samt vice vd för Framfab AB
+45 39 16 29 29, jesper.andersen@framfab.dk

Tobias Bülow, informationschef Framfab AB
0709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com

Om Framfab:
Framfab är en ledande europeisk interaktiv marknadsförings- och webbkonsult. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, American Express, AXA, Barclays Capital, Cadbury Schweppes, Carlsberg Breweries, The Coca-Cola Company, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, Kellogg's, Kraft Food International, Nike, Nobel Biocare, Philip Morris International, Philips, Postbank, Rezidor SAS, SAAB, Schering AG, Swedish Match, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40 (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.se.

Om Bredbandsbolaget:
Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget är Sveriges största bredbandsleverantör efter Telia, med mer än 350 000 privatkunder och över 11 000 företagskunder. Bredbandsbolaget är också Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni, med drygt 100 000 privatkunder. Företaget grundades 1998 och har 290 anställda. Bredbandsbolaget ägs till 100 procent av Telenor. Se www.bredbandsbolaget.se för mer information.