Framfab AB

Framfab stärker internationellt erbjudande

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 10:05 CEST

Framfab, den ledande europeiska digitala marknadsföringsbyrån, och den franska marknadsförings- och webbkonsultbyrån Wcube meddelade idag att man ingått ett förnyat samarbetsavtal. Avtalets syfte är att säkerställa samma service för respektive företags internationella kunder.

Samarbetsavtalet ger Framfabs kunder tillgång till den franska marknaden, och Wcubes kunder får tillgång till Framfabs tjänster i 6 Europeiska länder, vid en tidpunkt då efterfrågan på internationella tjänster ökar. Avtalet betyder att Framfab och Wcube också kommer att marknadsföra respektive parts tjänster för att möta kundernas behov. Företagen kommer också att arbeta med varandras kunder på respektive hemmamarknader.

Avtalet stämmer väl överens med Framfabs strategi att stärka den geografiska räckvidden.

“Wcubes närvaro i Frankrike kompletterar vår egen marknadsledande position på flera europeiska marknader. Utvidgandet av relationen stärker vårt erbjudande och säkerställer att vi kan möta våra kunders ökande krav på internationell räckvidd,” säger Steve Callaghan, vd och koncernchef för Framfab.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Steve Callaghan, vd och koncernchef, Framfab AB
0709 41 22 30 / +44 77 71 92 12 10, steve.callaghan@framfab.com

Thierry Vandewalle, koncernchef, Wcube SAS
+ 33 1 42 47 83 83, thierry.vandewalle@wcube.fr

Tobias Bülow, informationschef, Framfab AB
0709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com

Kort om Framfab:
Framfab är en ledande europeisk interaktiv marknadsförings- och webbkonsult. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som tex 3M, American Express, AXA, Barclays Capital, Cadbury Schweppes, Carlsberg Breweries, The Coca-Cola Company, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, Kellogg's, Kraft Food International, Nike, Nobel Biocare, Philip Morris International, Philips, Postbank, Rezidor SAS, SAAB, Sara Lee Douwe Egberts, Schering AG, Swedish Match, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40 (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.se.

Kort om Wcube:
Wcube är en ledande fransk marknadsförings- och webbkonsultbyrå, www.wcube.com. Till kunderna hör stora franska och internationella företag som tex Neuf Telecom, Volkswagen, Nike, Banques Populaires, Maaf, Unilever, Bel, Pernod-Ricard, Clarins, Sony Music, La Poste, RATP, Rhodia, 3M, Cities of Nice, Antibes, Levallois, Angers, Vannes, Senseo, Maison du Café, Delbard, Dior, Azzaro, Wella, French Ministeres of Finances, Justice, Agriculture and Travail, Audible, Manpower Inc, Manpower France och European Union Commission. Wcube har 50 heltidsanställda och är verksamt i Frankrike och Belgien.