Framfab AB

Framfab stödjer Vattenfall

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2003 10:09 CEST

Framfab Tyskland har skrivit kontrakt med Vattenfall Europe AG, Tysklands tredje största enegibolag. Versioner av hemsidorna www.hew.de och www.vattenfall.de kommer att lanseras i ny tappning.

Vattenfall Europe AG och Framfab Tyskland har signerat ett samarbetsavtal. Inledningsvis skall två projekt genomföras där Vattenfall Europe AG’s hemsida (www.vattenfall.de) och Vattenfalls dotterbolag HEW’s hemsida (www.hew.de) skall lanseras i ny tappning.

Vattenfall Europe AG är en viktig del av den svenska Vattenfallkoncernen, europas femte största energibolag. Vattenfall Europe är idag det tredje största energibolaget i Tyskland, med 3 miljoner kunder i huvudsakligen Hamburg och Berlin. Bolaget är baserat i Berlin med dotterbolagen HEW, Bewag, LAUBAG och VEAG.

För ytterligare information kontakta:
Hergen Meyer-Stevens, Communications Manager, Framfab Germany AG
+49 40 68874 812, hergen.meyer@framfab.de

Anders Ekman, CEO, Framfab AB
+46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se

Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kelloggs, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com