Cybercom Group

Framgång för Cybercoms CyberMate PreHospital - Fälttest hos Falck Redningskorps i Danmark

Pressmeddelande   •  Aug 12, 2003 15:50 CEST

Efter ett omfattande utvecklingssamarbete väljer Falck Redningskorps i Danmark att på försök installera en desktop version av CyberMate PreHospital. Desktop versionen skall användas som dokumentationssystem för Falcks Redningskorps ambulansjournaler. Installationen, som är en fälttest, kommer då den är klar att omfatta halva Danmark.

Cybercom har i samarbete med den ledande medicinsktekniska koncernen Medtronic utvecklat CyberMate PreHospital. CyberMate används som ett komplement till Medtronics LIFEPAK®12, som är en produkt avsedd för defibrillering, telemedicin samt registrering av andra vitala parametrar inom akutmedicin.

All information gällande observationer och behandling av patienter lagras elektroniskt vilket ger ett underlag av hög kvalitet till journalarkiv samt uppföljning i form av statistik och rapporter. Då all information lagras elektroniskt kan olika behandlingsmetoder enkelt följas upp och utvärderas. CyberMate gör det möjligt att förbättra kontrollen över genomförda ambulansuppdrag och ambulanspersonalens insatser.

- CyberMate PreHospital är ett akutmedicinskt dokumentationssystem. Lösningen är framtagen för att förenkla och kvalitetssäkra ambulanstjänstens viktiga journalarbete, säger Mats Alders, vd och koncernchef Cybercom. Vi är mycket stolta över samarbetet med Falck Redningskorps A/S och glada över deras förtroende att fälttesta CyberMate PreHospital.

För ytterligare information kontakta:
Mats Alders VD och koncernchef Cybercom 070 - 7253200

Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finans och läkemedelsindustri. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar.