ELITS

Framgång för ELITS online IT-tjänster

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 08:22 CET

Under det första kvartalet av 2010 etablerade ELITS en ny verksamhet inriktad på online IT-tjänster, exempelvis Backup, Virtuella Servrar, Hosting och Exchange Mail. Såhär ett år senare kan ELITS konstatera att etableringen har gått över förväntan och med stor framgång.

- Vi ser en ständigt ökande efterfrågan på marknaden av ”molntjänster”. Allt fler företag ser nyttan och de fördelar som det medför att använda sig av en remote IT-avdelning. Ökad tillgänglighet, säkrare hantering och minskade kostnader är några av de direkt positiva konsekvenser de medför och som bidrar till att många företag ser över sin IT-verksamhet och kontaktar oss, säger Linus Berglund, affärsansvarig för ELITS online IT-verksamhet.

Läs mer om ELITS online IT-tjänster här.

Vår verksamhet bygger på en bred kompetens om IT och många års erfarenhet av att arbeta med såväl stora som små företag. Genom att kommunicera IT på ett naturligt och okomplicerat sätt strävar vi efter att skapa IT-lösningar som passar just ditt företag och förebygga att bristfällig IT begränsar affärsmöjligheter.