Blue Publishing

Framgång för nya förhandlarboken

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2016 13:36 CET

Så får du framgång i förhandlingar – både som inköpare och säljare
Boken Förhandla – från strikta regler till dirty tricks fick ett fantastiskt mottagande när den kom ut i september. Här bjuder Bo Gustafsson, en av landets mest erfarna affärsförhandlare, på sina bästa knep.
Boken vänder sig både till dig som förhandlar i din yrkesroll – och till alla oss andra som vill veta hur man genomskådar ”fula tricks” och hur man själv blir en bra förhandlare.

Sagt om boken
… en generös bok för den som verkligen vill bli ett förhandlingsproffs.
Lektör Folke Hermanson Snickars, BTJ Bibliotekstjänst

Köp den eller låna den och se till att du läser den omgående och noggrant!
Mikael Arndt, Department of Awsome AB

Jag garanterar att den här boken ger dig de verktyg du behöver, samt insikten om att våga vara obekväm.
Liv Eklund Swartz, Student vid Sälj- & Marknadshögskolan

… enkelt och begripligt sätt, vilket gör att läsaren lätt och fort kan omvandla teori till praktik.
Viveka Bonde, Fürst & Partners Advokatfirma AB

… en komplett bok till professionella förberedelser.
Mattias Lundkvist,Försäljningschef, FindCourses PRO AB

Förhandla – från strikta regler till dirty tricks vänder sig till dig om förhandlar yrkesmässigt, både i rollen som inköpare eller säljare. Men kunskaperna kommer du att ha nytta i alla sociala relationer. För att vara en skicklig förhandlare är en av nycklarna till goda relationer med andra människor.
Boken går metodiskt igenom alla steg i förhandlingsprocessen, från de första förberedelserna via sonderingarna och fram till slutförhandlingen. Du får mängder av tips och råd och kommer i framtiden att ha bättre kunskaper än de flesta som du kommer att förhandla med.

Bo Gustafsson är en av landets mest erfarna affärsförhandlare. Han har varit aktiv vid förhandlingsbordet i ett stort antal affärsuppgörelser. Samtidigt har han genomfört ett stort antal kvalificerade utbildningar i affärsförhandling och utvecklat och utformat förhandlingsstrategier.

Förhandla – från strikta regler till dirty tricks
Danskt band, 208 sidor. Cirkapris i nätbokhandeln: 210:-
ISBN 978-91-86293-32-1

Blue Publishing är ett bokförlag, med inriktning på facklitteratur. Vi ger ut reportage, debatt, biografier, dramadokumentära böcker och affärslitteratur.
Vi berättar historier som angår, berör och engagerar. Vi avslöjar, slår hål på myter och skapar debatt.
Verkligheten överträffar dikten!