Kenth Åkerman - Ledarskapsexpert

Framgång i radio - Coachtipset andra säsongen

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2011 22:06 CET

Din sporre och motivation i vardagen

Coachtipset Radio går nu in på sin andra säsong. Coachtipset med Kenth Åkerman är ett radioprogram för dig som vill utvecklas personligt och professionellt. Programmet sänds på fm 103,1 över Göteborg och för oss andra via webradio. Live på måndagar kl 10-11 med repris torsdag och söndag. Syftet är att ge lyssnaren ny energi, nya perspektiv och ny tändning. Varje program är späckat med inspiration och en intervju med någon framstående personer inom området.

”Vi har fått ett mycket bra mottagande och många spännande samtal”, säger Kenth Åkerman, inspiratör, mental coach och också programledare för programmet. ”Några av höstens höjdare är bland andra programmet med Leena Bergander om hur vi uppfostrar våra barn och bemöter varandra. Intervjun med Thomas Ravelli och Elizabeth Gummesson blev också riktigt intressanta.” fortsätter Kenth som drivs av att skapa sprida inspiration och väcka den slumrande motivationen. ”Även programmen om att fånga sin drömpartner och de om hypnos och spiritualism blev mycket spännande” tillägger han snabbt. Att han kallar sig perspektivskapare kan man inte missta sig på när man möter honom vid ett föredrag. ”Det är också det vi vill ge i programmet  - perspektiv!”, säger Kenth. ”Vi vill vara din sporre och motivation i vardagen!”

Senare i vår kommer åtta av intervjuerna från hösten att redigeras om och ges ut på en CD skiva, ”Det BÄSTA från Coachtipset Radio – säsong 1”.

RB Publishing är det lilla kreativa förlaget som vill skapa insikt, inspiration och inlärning.

Förlaget är en del av Relationsbyggarna AB företaget som skapar nya perspektiv, insikter och förändring - för ökad framgång; gladare medarbetare och nöjdare kunder - utveckling med det lilla extra.Arbetar som inspiratörer, perspektivskapare, skribenter och coacher.

Visionen är att inspirera och göra skillnad i människors liv och arbetsliv, för ökad medvetenhet, insikt och ansvarstagande. Missionen är att sprida kunskap för att få människor att väcka och återupptäcka sin inre potential – för ett bättre liv och arbetsliv. Och för att nå den framgång du är värd!

Affärsidén är att ge inspiration, motivation och kraft till de människor vi möter. Genom föredrag, seminarier, kreativa arbetsmöten och coachning, både i grupp och enskilt. I Sverige och utlandet. Samt genom att förmedla vårt budskap genom skrifter, filmer och i annan form. Vi arbetar både på svenska och engelska.

Företagets viktigaste värderingar eller ledstjärnor i samarbetet med uppdragsgivaren är:
Samverkan - Ärlighet - Respekt - Annorlunda - Professionalism - Enkelhet - Kreativitet

Kontakta: Kenth Åkerman, kenth@relationsbyggarna.se eller 0705-29 21 80