KnackPunkten

Framgång möjliggör tillskott av knackare

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 18:29 CEST

Efter en framgångsrik vår där hundratals personer snabbt blivit av med bland annat sötsug, dåligt självförtroende och utbrändhet så behöver KnackPunkten utöka sin personal.

– Därför är vi mycket glada att hälsa Ulrika B Fahlander varmt välkommen, berättar ägaren Joanna Armstrong stolt.

Ulrika som sedan 5 år tagit emot klienter i egen regi på Götgatan och Värmdö kommer framöver husera hos KnackPunkten på Östermalm.

– Eftersom KnackPunkten precis expanderar från Bromma och Drottninggatan till nya lokaler på Sturegatan 44 så passar det extra bra med fler medarbetare just nu, fortsätter Joanna.

Knackning är mer och mer populärt utomlands; och i Los Angeles kan man se människor knacka på bussen och någon parkbänk.

Ett av de senaste pressuttragen lyder:
"Den ovanligt effektiva metoden är bland annat stressreducerande och fokuserande*. Några av anledningarna till Knackning EFTTMs utbredning och popularitet bland unga karriärister." – tidningen Details, juni, 2013

Knackning, från engelskans Tapping, grundades för drygt 35 år sedan i Australien/ USA och går ut på att knacka med fingrarna på olika akupunkturpunkter samt ändra de nevrologiska tankemönstren i hjärnan. Idag finns redan många variationer av Knackning där EFT, Emotional Freedom Technique, är den mest utbredda.

Studier och referenser finns på www.knackpunkten.se

KnackPunkten – tidigare LivsFröjd,  Sturegatan 44, 11435 Stockholm

0733-292 292,  e-post: kontakt@knackpunkten.se , www.knackpunkten.se