Hamilton Group AB

Framgångsexperten Annika R Malmberg föreläser för detaljhandeln ”Jag visar hur man gör för att få siffrorna att gå ihop”

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 14:08 CET

Framgångsexperten Annika R Malmberg ger detaljhandeln verktygen för hur man lyckas med säljet. Hennes egna erfarenheter är centrala i föreläsningen. För att nå framgång måste man ha rätt kunskaper och förstå motgångar, och föreläsningen är full av riktiga exempel på hur man går till väga.

- Detaljhandeln har stora utmaningar för tillfället, men det finns samtidigt flera aktörer som klarar sig riktigt bra och sticker ut. Jag visar hur man gör för att få siffrorna att gå ihop. Det är fantastiskt roligt att få träna agenter, leverantörer och butikspersonal i säljteknik, säger Annika R Malmberg.

- Vissa säljare är rädda att ”pracka på” och tvekar över hur mycket kontakt de kan ta med kund, och andra upplever att de redan kan allt om försäljning. Oavsett vilket kvarstår faktum: Hälften av alla kunder får inte ens ett hej när de besöker en butik.

- Knappt en femtedel av kunderna blir erbjudna hjälp eller erbjudna att köpa något mer än de efterfrågar. Möjligheter är många för att öka försäljningen om säljarna blir mer aktiva och använder sig av framgångsrika säljtekniker. Jag ger handfasta tips och idéer om hur man kan öka försäljningen, avslutar Annika R Malmberg.

Sveriges främsta framgångsexpert

Annika R Malmberg är en av Sveriges främsta framgångsexperter och känd som en mycket inspirerande föreläsare. Hon har tränat tusentals människor till ökad personlig framgång och till konkreta resultat för företagen de jobbar på. Annika har i rollen som framgångsexpert och coach föreläst tillsammans med Alex Schulman på temat ”Ta skit! Och gör det till guld”, turnerat ihop med Peter Swartling från ”Idol”, Daniel da Silva från ”Let’s dance”, Stavros Louca från ”Klass 9A” och Johan Wester från ”På spåret”. Två år i rad har hon blivit nominerad till Stora Talarpriset.

Annika R Malmberg AB:s erbjudande:

Vi tränar svenskt- och nordiskt näringsliv i allt från ledarskap till kundbemötande. Vi lär individer och grupper att använda kraften som uppstår när människor tar ansvar, utvecklas och samverkar. Vi tillhandahåller föreläsningar, öppna kurser, skräddarsydda interna utbildningar, observationer, coachning, böcker och webbkurser.

Våra insatser leder till:- ökad försäljning- inspirerande ledarskap- starkare samarbeten.