MacoMedia AB

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2013 10:10 CET

Matrona – AffärsNätverken med fokus på Business och CSR

Matrona
Vad är det som gör att vissa nätverk blir mer framgångsrika än andra? Hur kommer det sig att Matrona lyckats erövra hela Stockholm? Varför har just ni väntelista till era grupper? De frågorna har jag fått många gånger och jag tror förstås att det är en kombination, säger Lena Törner, grundare av Matrona.

I Matrona har vi haft en uttalad tanke och strategi från allra första början, nämligen att vi är här för att göra affärer med varandra. Syftet har varit glasklart. I Sverige har det länge ansetts "fult att sälja" men sanningen är ju att om inga affärer görs så går ju företagen under. Vi lyfter fokus i Matrona till att göra business och vi gör det med stil och finess.
En annan viktig framgångsfaktor för Matrona är att vi huvudsakligen består av stora företag. Om ett nätverk består av medlemmar från många stora företag blir det också attraktivt för andra stora företag och det i sig lockar till sig fler medlemmar och gäster.

MatronaMöten
Våra träffar sker alltid ute hos medlemsföretagen och det betyder att inget möte blir det andra likt. Det innebär också att det kontinueligt skapas nya möjligheter till kontakter och affärer.
Den här våren ska vi bl a besöka ett större taxiföretag, en dagstidning, en välkänd restaurang samt ett större rekryteringsföretag.
I Matrona är vårt fokus att göra business och skapa affärsnytta för våra medlemmar. Den typen av affärsnätverk är helt nytt för kvinnor och definitivt här för att stanna, avslutar Lena Törner.

Matrona – AffärsNätverken med fokus på Business och CSR

MatronaNätverken är lokala affärsnätverk som vänder sig till kvinnor i ledande befattningar och drivna företagare. Gemensamt för alla medlemmar är en vilja att knyta nya kontakter och hitta förutsättningar och möjligheter för att göra affärer. Det stora flertalet av medlemmarna är stora företag och det är också grundtanken med Matrona. Nätverken är en branschöverskridande och att vara medlem ska vara nyttigt, lärorikt, utvecklande och roligt. MatronaNätverken är idag etablerade i Sundbyberg/Solna, Kista, Södermalm/City och nu även på Östermalm/Täby. MatronaNätverken drivs idag av Lena och Sanna Törner. Besök gärna hemsidan www.matronanatverken.se

Matrona ingår som en del i utbildningsföretaget MacoMedia AB som startades 1993. För mer info om MacoMedia AB, läs mer på www.macomedia.se.
För mer information om MatronaNätverken, framtidens kvinnliga affärsnätverk, kontakta Lena Törner; www.matronanatverken.se eller maila lena.torner@macomedia.se (070-496 06 08