VH assistans

Framgångsrik underdog gästar Paolo i Nyhetsmorgon

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 13:22 CEST

Vem gillar inte en person som blivit framgångsrik av egen kraft och mot alla odds?

När Paolo Roberto är programledare i Nyhetsmorgon på lördag, är Veronica Hedenmark, VH assistans,  hans önskegäst.

- Vi säljer en tjänst som ingen vill ha, för vem vill vara beroende av personlig assistans? Många undrar hur begränsande mitt funktionshinder är, men det är våra hjärnor och våra tankar som begränsar oss, inte våra ben, säger den framgångsrika entreprenören.

Precis som Paolo själv gjort en klassresa från värsting till framgångsrik entreprenör, så startade Veronica Hedenmark  sitt företag ur underläge.

Redan som 19-åring hade samhället räknat bort henne eftersom hon fötts med ett omfattande funktionshinder, och Försäkringskassan föreslog förtidspension.

Istället tog hon över sin egen assistans, och idag 15 år senare äger hon landets femte största bolag inom personlig assistans, VH assistans, med 1.000 anställda över hela landet.

-       Hur man blir framgångsrik? Hårt arbete, mycket passion, kärlek och livslust är krafter som driver framåt, säger Veronica som trots att hon ”behöver hjälp med allt utom att prata” arbetar mycket mer än heltid och reser 15 dagar i månaden i sitt jobb.

Och utan sina assistenter skulle hon inte ens komma upp ur sängen på morgonen.

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 14 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi mer än 1000 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH kids och VH action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.

VH assistans är ett företag där assistenter och kunder får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans. Detta kräver respekt, lyhördhet och en empatisk förmåga av såväl ledare som personliga assistenter. VH assistans utför rekrytering, utbildning, handledning samt friskvård. VH assistans hjälper även till med myndighetskontakter samt skriver ansökan om personlig assistans.