Kvinnligatalare.se

Framgångsrika kvinnor på turné

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 12:24 CEST

Hur överleva den ekonomiska krisen - och kanske t o m växa och utveckla sitt företag eller verksamhet i en svår tid? Nätverket Beautiful Business genomför under maj månad en serie konferenser på temat tillsammans med Företagarna, Nutek, Jordbruksverket och Almi med målet att stimulera tillväxt bland kvinnliga företagare, entreprenörer och beslutsfattare.

Beautiful Business är ett affärsnätverk för kvinnliga företagare och beslutsfattare med över 5000 medlemmar, och som driver den välbesökta mötesplatsen/sajten www.driftig.nu. Nyligen genomfördes i Stockholm prisutdelningen av Beautiful Business Award, med ett pris till Årets Företagerska (se www.beautifulbusinessaward.se.)

Nu besöker Beautiful Business fem orter under våren, tillsammans med lokala entreprenörer, forskare och gäster, för att med deras hjälp ge tips och råd för att klara krisen och hitta sätt att överleva och växa. Med Kick Off i Uppsala den 27 april besöker de till Karlstad den 4 maj, vidare till Kalmar den 6 maj, Växjö den 8 maj och avslutar i Linköping den 13 maj.

Bland gästerna märks Anitra Steen, Yvonne Ryding, Ulrika Messing och Anna Maria Corazza Bildt, som berättar om sin verksamhet och sina erfarenheter. Intervjuare på scen är Katarina Hultling. Konfererenserna innehåller även workshops, en utställning på plats samt tillfällen till mingel – kontakter som kan ge affärer.

Läs mer och följ planeringen på www.driftig.nu/event.

Sofia Bergenstjerna, Beautiful Business/Driftig.nu
sofia@beautifulbusiness.se

Framgångsdagen är en serie heldagskonferenser med fokus på tillväxt och utveckling med särskild inriktning på kvinnliga företagare och beslutsfattare. Inspiration, kunskap och nytta är målet med dagen. Framgångsdagen är ett arrangemang av Beautiful Business AB i samarbete med Företagarna. Se www.driftig.nu/event