Hjärntrusten Management

Framtiden för svensk läkemedelsindustri - Frukostseminarium den 28/2 i Lund

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 11:16 CET

Läkemedel, biomedicin och bioteknik är svenska paradgrenar - som sedan krigsslutet gett oss åtta Nobelpris, två extremt framgångsrika Big Pharma-företag och ett stort antal framgångsrika, mindre företag. Men vi blev inte världsmästare av en slump. Det fanns konkreta och mycket begripliga skäl
till de svenska framgångarna. Det svenska forskarsamhället hade krattat manegen. Nu är det historia, sedan något decennium tillbaka ligger den svenska läkemedelsindustrin i ruiner. Det är ingen tillfällighet att vi har misslyckats med att förbli innovativa. Även misslyckandet har sina mycket naturliga förklaringar.

Den traditionella affärsmodellen fungerade alltså bra under 20-30 år, fram till millennieskiftet, men sedan tog framgångarna slut. Nu håller den gamla affärsmodellen på att ersättas av en ny. Hur kommer den att te sig?

Välkommen att diskutera framtiden inom vår gamla svenska paradgren med Thomas Hedner, professor vid Sahlgrenska akademin i Göteborg och välkänd expert på läkemedel och läkemedelsindustrin.

Torsdagen den 28 februari 2013 klockan 08.30-10.00 på Filmstaden, Västra Mårtensgatan 12, Lund.

Anmälan senast den 26 februari till seminarium@hjarntrusten.se, eller på www.hjarntrusten.se

Hjärntrustare deltar gratis. För övriga deltagare kostar frukostseminariet 450 kronor (exkl. moms), inklusive frukost.

Vill du veta mer om Hjärntrusten eller ha framtida inbjudningar, kontakta: Inger Mansfeld, 046-15 10 80, inger.mansfeld@hjarntrusten.se

Inger Mansfeld, VD, Hjärntrusten

Hjärntrusten stärker chefers och ledares förmåga att utnyttja förändringar i marknad och omvärld till att utveckla sig själva och den egna verksamheten.

Tack vare vår samlade erfarenhet har vi omfattande kunskap om ledarskap, nära kontakter med beslutsfattare samt en god förmåga att känna igen och utveckla bra ledare.