IBC Euroforum

Framtiden för telekomindustrin i händerna på konsumenten! Vad är nyckeln till framgång?

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2005 15:18 CEST

Telekomindustrin var under några gyllene år i slutet av 90-talet och inledningen på 2000-talet en av Sveriges mest tongivande branscher. Stockholm och Sverige blev omskrivna i världspressen och sågs som framtidslandet för utveckling av mobila tjänster. Många internationella företag placerade forskningsenheter i Sverige. 2001 gick luften ur marknaden och flera företag slogs ut eller fick stora lönsamhetsproblem.

Nu är telekomindustrin på frammarsch igen och brottas med framtidens frågor. Vad som var hett 2000 är idag ett faktum och nu måste företagen koncentrera sig på hur de ska kunna tjäna pengar på framtidens konvergerande marknad.

- Nyckeln till framgång är att veta vilka tjänster kunderna kommer vilja ha om 5 år, säger Marie Ehrling, VD, Telia Sonera Sverige. Det är kunderna och inte tekniken som driver marknaden.

Nordic Telecom Summit 2005 arrangeras 28-29 november i Kista Science Tower av IBC Euroforum, dotterbolag till Informa Telecoms & Media som arrangerar 3GSM World Congress. Med hjälp av framstående talare från ledande operatörer, mjuk- och hårdvaruutvecklare samt andra viktiga aktörer inom hela telekomindustrin får deltagare från hela Norden svar på många frågor om framtiden.

- Vi vill göra detta till en årlig mötesplats för Nordens telekomaktörer. Telekomindustrin i Norden leder världsutvecklingen. Det är viktigt att det finns möjligheter till utbyte på nordisk nivå, säger Åsa Severgårdh, VD för IBC Euroforum.

Bland talarna finns:
• Marie Ehrling, VD, Telia Sonera Sverige
• Schlomo Liran, CEO, 3 Scandinavia
• Graham Maher, CEO, Vodafone

För programmet se www.ibceuroforum.se/nts. Konferensen hålls på engelska.

För ytterligare information, bilder och deltagarplatser kontakta:
Lena Malm, Marknadschef IBC Euroforum
Mobil: 0708-649727
Email: lena.malm@ibceuroforum.se

Fakta om IBC Euroforum:
IBC Euroforum ingår i den internationella affärsinformationskoncernen Informa plc. Informa har ett fyrtiotal kontor över hela världen och ca 7000 anställda. IBC Euroforum startade 1994 och har ett fyrtiotal anställda. IBC Euroforum levererar affärsinformation i form av kurser och konferenser och arbetar på den svenska och finska marknaden.