Conductive

Framtidens kunskapsbedömning och betygsättning

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 13:37 CEST

Arbetssätt och konkreta verktyg för den kommande betygsskalan

Nya läroplaner och nytt betygssystem kräver nya arbetssätt för dig som lärare. Det är en ständig utmaning att jobba med kunskapsbedömning och betygsättning. Det ställs krav på dig att bedömning och betygsättning måste vara likvärdig och rättvis. Det kan kännas tidskrävande och svårt att tolka kriterier och att vara tydlig mot eleverna kring vad som krävs för att uppnå betygsnivåer.

Bemöt framtidens utmaningar med konkreta arbetssätt för säkrare och enklare betygsättning!

För att stärka dig i din yrkesroll och påminna dig om att du inte är ensam erbjuder vi dig att möta andra i samma situation. Du får lyssna till skolor som redan idag ligger i framkant när det gäller utvecklingsarbetet kring bedömning, kvalitetssäkrade arbetsprocesser, betygsmatriser och hur du kan motivera eleverna till högre betyg. Det finns arbetssätt och konkreta verktyg som både underlättar bedömningen och betygsättningen och som också utvecklar dig i lärarrollen.

Konferensen Framtidens kunskapsbedömning och betygsättning erbjuder konkreta verktyg och arbetssätt för att hjälpa dig att säkerställa arbetet och förbereder dig inför kommande förändringar.

För fullständigt program och mer information, klicka här!

Ur programmet

Framtidens kunskapsbedömning och betygsättning
Pär Wohlin
Gymnasielärare
Viktor Rydbergs gymnasium
Ämnesexpert i Skolverkets arbete med GY11

Hur kan du kvalitetssäkra arbetsprocessen kring bedömning och betyg?
Sofie Lindén
Pedagogikchef, grundskolan
Kunskapsskolan i Sverige AB

Fokus på förmågor – att utveckla elevens tänkande
Mikael Arevius
Författare till boken: Rädda lärare: om rädsla som hot och möjlighet
Lärare i SO
Byängsskolan

För fullständigt program och mer information, klicka här!

Varmt välkommen på en högaktuell konferens!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.