Dataföreningen i Sverige

Framtidens ledare i innovations-workshop

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 15:19 CEST

På DAC (Digital Art Center) i Kista samlas morgondagens ledare till en workshop under ledning av Ita Grossman, entreprenör och DFS master.

Målet är att få fram första embryot till nya innovativa mobila lösningar för de miljöutmaningar Östersjön står inför. Dessutom att lämna bidrag till tävligen Hello Baltic Sea - Application Design Award 2010 och tävla om priset på 50 000 kronor. Workshopen är öppen för alla upp till 35 år och fortsätter den 29 oktober för att få fram så många bidrag som möjligt.

För mer info, kontakta Inger Gran på inger.gran@dfs.se eller 0707 822200.

Dataföreningen är en oberoende intresseorganisation för yrkesverksamma inom IT-området och IT-relaterade områden. Antalet medlemmar är cirka 20 000. Föreningen bedriver sin verksamhet i kretsar och nätverk i hela landet. Dataföreningen har fyra dotterbolag, vars verksamheter är inriktade på kompetensutveckling: DF Datakörkortet AB, DF Certifiering, DF Kompetens samt Dataföreningen i Sverige Service AB.