Naturens Bästa Miljöprodukter

Framtidens rengöringsmedel – stora nyheter från liten producent

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 08:00 CET

Lilla producenten BioGuard har gjort det som stora bolag inte klarat av – att utveckla en kombination av naturliga och ofarliga men mycket starka rengöringsmedel. Åratal med forskning på sunda mikroorganismer och hundratals olika växtsafter ligger bakom de över 40 produkterna i norskutvecklade BioGuard Miljöserie. ”Produkterna är minst lika effektiva som andra medel, men skonsammare mot ytor och textilier och därför mer användbara. Och sist men inte minst - man behöver inte vara orolig för hälsan eller miljön,” berättar Frode Indröy, vd i Naturens Bästa Miljöprodukter, som marknadsför och säljer den nya serien.

BioGuard Miljöserie innehåller nästan allt man behöver – vanliga rengöringsmedel som allrengöring, maskindiskmedel och fläckborttagare, men även oljesanering, grafittiborttagare, golvvaxborttagare och andra starkare rengöringsmedel. Förutom rengöringsmedel finns textil- och skinnimpregnering, växtskyddsmedel, betongimpregnering och golvvaxar.

Succé i Norge
I Norge har produkterna varit på marknaden ett tag, och senaste året såldes 40 000 flaskor bara av fläckborttagaren! 6 av produkterna släpps nu, resten kommer att lanseras i tur och ordning och göra vardagen hälsosammare för både professionella och privata konsumenter.

Fakta om BioGuard Miljöserie

• Över 40 naturbaserade produkter, främst rengöringsmedel
  • Utvecklad i Norge genom forskning på sunda mikroorganismer och hundratals växtsafter
  • Minst lika effektiva som andra rengöringsmedel
  • Giftfria och ofarliga att använda och andas in
  • Utan färg och parfym
  • Hemsida: www.bioguard.se

Pressmeddelandet finns i sin helhet under Nyheter på vår hemsida. På hemsidan finns även mer information och bilder att ladda ner.

För mer information, kontakta:
Frode Indröy, vd Naturens Bästa Miljöprodukter
Tennringen 65
176 74 Järfälla
Epost: frodin@c2i.net

Vad sägs om grafittiborttagning med ofarliga medel? Det är det vi kallar Framtidens rengöringsmedel. Vi marknadsför och säljer BioGuard Miljöserie - en unik serie med över 40 naturbaserade rengöringsprodukter och andra miljöprodukter. Minst lika effektiva, mer användbara och helt ofarliga. Utvecklad i Norge efter forskning på kombinationer av mikroorganismer och hundratals växtsafter.