KlimatSmart.se

FramtidensMat stödjer Rädda Barnen

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 06:00 CET

När du köper en matkasse av FramtidensMat till ordinarie pris - skänker vi en summa till Rädda Barnen.

Vi på FramtidensMat har valt att samarbeta med Rädda Barnen. Rädda Barnen är en politisk och religiöst obunden folkrörelse som kämpar för barns rättigheter. De har en tydlig inriktning på långsiktiga och varaktiga förändringar, en inriktning som är viktig oss. Tillsammans har vi makten att förändra!

FramtidensMat lanserade sin första matkasse 2008 och har rönt stora framgångar i Stockholm och Uppsala, mycket på grund av sin ekologiska och hälsosamma företagsnisch. FramtidensMat levererar sina matkassar direkt hem till dörren, varje söndag.

Vi lever i en tid då många tycker att det är viktigt att äta bra mat och vill ha inspiration till att laga gott och varierat, detta samtidigt som många upplever att man har allt mindre tid. Hos FramtidensMat är middagarna planerade, provlagade och näringsberäknade av dietist och kostrådgivare.

Kassen innehåller råvaror för fem nyttiga, goda middagar och tillhörande hälsosamma, säsongsbetonade recept. Ca 50 % av kassens varor är ekologiska, KRAV- och/eller närproducerade.

Alla rätter är lätta att laga och tillagningstiden ligger för det mesta under 30-35 minuter. Vi vill erbjuda både ett enklare liv och flexibilitet därför är våra produkter färska och fräscha.

Ambitionen är att vi ska använda fler grönsaker i matlagningen för att det är sunt och för att minska skadlig klimatpåverkan.

• I matkassen finner ni färska, goda råvaror, utvalda med omsorg.
• Fem middagar för fyra personer.
• Vi har haft äran att leverera matkassar sedan 2008, det är vi stolta och ödmjuka över!
• Välj matkassen som passar din familj!
• Mixkasse eller vegetarisk matkasse.
• Ingen bindningstid.
• Leverans på söndagar.

FramtidensMat erbjuder alla nya kunder ett prova-på-erbjudande på den första matkassen (5 middagar för 4 personer) – Nu endast 595kr!

Varmt välkommen att kontakta oss på info@framtidensmat.se om du vill veta mer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FramtidensMat erbjuder en mix och en vegetariska matkasse, båda framtagna av vår dietist och våra kostrådgivare. Minst 50% är ekologiskt, KRAV-märkt eller närodlat. Middagskassen från FramtidensMat är en prenumerationstjänst. Den levereras till dig som bor i Stockholms län, Södertälje, Sigtuna och Uppsala varje eller varannan vecka. Priset för en leverans är 795 kr, men just nu kostar första kassen endast 595 kr. Detta inkluderar planering, recept, inköp och transport till din dörr av mat till fem middagar för fyra normal portioner.

Pressbilder finns på http://www.framtidensmat.se/om-oss/pressbilder/.

Önskar du information om företaget, pressmeddelanden, pressbilder med mera, vänligen gå in på www.framtidensmat.se eller kontakta Annelie Hellströmannelie@framtidensmat.se, 0735 - 93 35 63.

KlimatSmart.se hjälper privatpersoner och företag att hitta en bra leverantör av klimat- och miljövänliga produkter och tjänster.

Vi förmedlar aktuella nyheter om klimat, miljö eller energieffektivisering och tillhandahåller ett omfattade bibliotek av gröna videoklipp.

För ytterligare information se www.klimatsmart.se eller kontakta Jens Ljunggren på 019-10 15 90.