IntelliSummit by Comintelli

Framtidssäkra ditt företag genom att nätverka med Nordens ledande experter inom omvärldsanalys på IntelliSummit™ 2019.

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2019 08:30 CET

För 6:e året samlas omvärldsanalytiker, framtidsspanare och strateger från hela Norden på IntelliSummit™ för att inspireras och lära sig mer om omvärldsanalys och omvärldsspaning. Årets konferens äger rum 10-12:e april i centrala Stockholm.

Att arbeta med omvärldsanalys är lite grann som att vara en undersökande journalist eller privatdetektiv rent av; man undersöker vad som har hänt och varför. Varför köpte konkurrenten det där specifika företaget? Hur pass bra fungerar våra försäljningsargument egentligen? Hur säkerställer vi att nästa produktlansering blir en succé?

Tema är i år “Creating Competitive Advantages in a Complex Future” och diskussionerna kommer att kretsa kring dessa aktuella frågeställningar:

• Hur kan man hålla sig objektiv och faktabaserad i en snabbföränderlig värld?
  • Hur kan man öka hastigheten på analysprocessen för att hinna med att fatta beslut?
  • Hur kommunicerar man sina insikter till organisationen med förtroende och genomslag?

Moderator för konferensen är Ingemar Svensson, Senior Advisor på Comintelli. Ingemar är en passionerad omvärldsanalytiker och erfaren talare. Ingemar var tidigare Director of Competitive Intelligence på Ericsson och har bl.a. drivit den nordiska delen av Strategic & Competitive Intelligence Professionals (SCIP). Han är certifierad omvärldsanalytiker av amerikanska Academy of Competitive Intelligence.

“Saker händer så snabbt idag. Till exempel skapades 90 % av världens all data de senaste 3 åren! Världen är mer komplex och det är svårare för omvärldsbevakare, analytiker och strateger att ta fram rätt beslutsstödsunderlag. Hur kan man lita på sina källor? Hur kan man skapa bättre insikter, snabbare? Och hur kan man göra sitt budskap hört genom bruset av all annan information? Omvärldsanalys handlar om att ge perspektiv. Att få perspektivet du behöver får att interagera med andra. För att samarbeta. Få deras åsikter. IntelliSummit 2019 är den bästa platsen för att möta kollegor och lära dig hur man ska framtidssäkra sin organisation. Varmt välkomna!” Ingemar Svensson, Moderator IntelliSummit™ 2019

IntelliSummit™ 2019 kommer att innefatta lärorika presentationer från olika företag, praktiska exempel på metoder att använda sig av, interaktiva workshops, utställare, utbildning och kanske framför allt; ett kunskapsutbyte och nätverkande på hög nivå. För hela agendan, se:https://intelli-summit.com/agenda

Förutom Ingemar, kommer följande internationellt renommerade huvudtalare att medverka;

Talare Titel Ämne
Åsa Wikforss Föreläsare och Professor i Teoretisk filosofi, Stockholms Universitet. From truthiness to alternative facts and post-truth
Pär Lager & Bobo Af Ekenstam Författare till nya boken ”Förändringsprincipen”, Föreläsare och Styrelseproffs The Principle of Change: How to create a change driven culture, powered by intelligence
Robin Neidorf Director of Research and Head of Consulting på brittiska Jinfo Research Evolution of intelligence platforms, and what’s coming in the future
René Rohrbeck Professor of Strategy & Associate Dean of Corporate Relations, Aarhus Universitet. Competitors of the future: Why they matter and how to prepare for them
Mattias Spoormaker Head of Strategic Analysis på Ericsson Case: Using Intelligence to identify the 5G and IoT business potential

Dessutom kommer följande experter medverka under dagen:

• Joost Drieman - Vice President, Intelligence Best Practices, M-Brain
  • Jesper Martell - VD på Comintelli
  • Gabriel Anderbjörk - Senior Advisor på Comintelli
  • Johan Hammarlund - Collaborative Future Advisor på Kairos Future
  • Jeff Mansfield – Vice President på amerikanska Proactive WorldWide

För mer information och registrering, besök www.intelli-summit.com, eller kontakta moderatorn Ingemar Svensson (ingemar.svensson@comintelli.com ).

Om IntelliSummit™ IntelliSummit™ (#intellisummit) är den största konferensen för omvärldsbevakning och analys i Norden och växer sig större för varje år som går. Den hålls årligen i Stockholm och riktar sig till de som jobbar professionellt med frågor som rör just omvärldsbevakning och omvärldsanalys. IntelliSummit™, som i år kommer hållas under tre hela dagar, arrangeras av Comintelli (www.comintelli.com ) som är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder en molnbaserad tjänst för omvärldsbevakning och -analys kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com).