MaskinExpo Sweden AB

Framtidssäkrat med Caterpillars Steg 4-motorer på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 07:58 CEST

Bra industrimotorer ska vara både driftsäkra och lönsamma för kunderna. Därtill ska de klara tuffa emissionskrav, både i dag och imorgon. På årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa, visar Pon Power nästa generations industrimotorer, Steg 4, från Caterpillar. Motorerna uppfyller avgaskraven som gäller från och med 2014.

– Att köpa en motor är en sak, att äga dem en annan. För oss det viktigt att kunna följa kunden genom hela processen, från upphandling, projektering via service och reservdelar. Vårt mål är alltid att kundens investering ska bli så lönsam som möjligt, säger Anders Larsson på Pon Power.

I Pon Powers monter möter mässbesökarna även representanter för EPG, som visar generatoraggregat.

För mer information, kontakta:
Anders Larsson, Sales Manager
Pon Power AB
www.pon-cat.com

Om MaskinExpo
MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.