Francks Kylindustri AB

Francks Kylindustri satsar på personalutveckling — bygger upp HR-funktion

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 08:51 CEST

Den 9 april tar Francks Kylindustri ett viktigt kliv inom personalutveckling. Då börjar Karin Minehed som ska bygga upp förtagets HR-funktion.

Francks Kylindustri har vuxit kraftigt och har idag verksamhet och lokal närvaro på tio orter med totalt 180 anställda.
— Liksom branschen i helhet är rekrytering en av våra tuffaste utmaningar som vi tacklar genom att göra allt vi kan för att vara en attraktiv arbetsgivare. En del i detta är att anställa Karin Minehed som HR-ansvarig för att få fart inom personalutvecklingsfrågor, berättar Peter Franck, marknadsansvarig.

Karin Minehed har en gedigen bakgrund inom personalutveckling och kommer närmast från ett arbete som rekryteringsansvarig och kompetensutvecklare inom SSAB i Oxelösund.
— Det ska bli spännande att få vara med och bygga upp och forma HR-funktionen tillsammans med ledningsgruppen. Syftet är att stärka Francks som arbetsgivare. Det som generellt kännetecknar en attraktiv arbetsgivare är ett öppet och bra klimat där personalen trivs, där det finns goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Det hoppas jag att vi ska kunna vidareutveckla och stärka på Francks, säger Karin Minehed.

I Karins arbetsuppgifter ingår också ansvaret för rekrytering till trainee-programmet Francks Academy, som ger ungdomar möjlighet till fördjupad arbetslivserfarenhet som kyltekniker under 18 månader.
— Det ska bli roligt att fortsätta marknadsföra Francks Academy som ett attraktivt alternativ att kombinera utbildning och arbete i en högaktuell bransch. Francks Academy ger oss möjligheter att visa upp oss både på mässor och skolor framöver för att öka medvetenheten hos eleverna om de många utvecklingsmöjligheter och framtidsutsikter som finns för dem i den här branschen, menar Karin Minehed.

För mer information kontakta: Peter Franck, marknadschef, tel dir: 0708-725 100, tel vxl: 08-594 968 00, e-post: peter.franck@franckskylindustri.se, webb: www.franckskylindustri.se