Frango AB

Frango expanderar på ny marknad

Pressmeddelande   •  Okt 27, 2003 16:33 CET

Det O-listenoterade programvaruföretaget Frango AB har tecknat avtal med en distributör i Sydafrika, vilket öppnar en helt ny marknad för Frangos produkter. Den nya partnern, BME Solutions, kommer att sälja och implementera Frangos produkter i Sydafrika.

- Marknaden för lösningar för finansiella styrsystem och Corporate Performance Management är expanderande i Sydafrika. Vi är mycket nöjda med att kunna erbjuda Frangos lösningar på en helt ny marknad. Det innebär en stor tillväxtpotential för oss, säger Steve Sapseid, chef för finansiella applikationer på BME Solutions.

Bland BME Solutions kunder kan nämnas South African Airways, Johnson & Johnson och Kellogg's. Sedan tidigare använder bland andra däcktillverkaren Dunlop Frangos produkter i Sydafrika.

- Frangos strategi är att växa på nya marknader tillsammans med väletablerade, lokala partners. Anledningen till att vi valde BME Solutions är att det är en av de mest respekterade systemintegratörerna i Sydafrika och företaget har många kunder som skulle kunna vara aktuella för Frangos lösningar, säger Ulf Alkelin, Marknadsdirektör på Frango.

Om BME Solutions (www.bmefinwork.co.za)

Företaget grundades 1996 och har idag mer än 100 kunder i Sydafrika. BME Solutions tillhandahåller installation, konsultverksamhet och löpande support av programvara över hela Sydafrika med kontor i Johannesburg och Kapstaden.

Kontaktpersoner:
Ulf Alkelin, Marknadsdirektör, Telefon: +46 70 321 77 60, e-post: ulf.alkelin@frango.com

Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista