Frango AB

Frango startar dotterbolag i Taiwan

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2004 15:08 CEST

Det O-listenoterade programvaruföretaget Frango AB startar ett dotterbolag i Taiwan. Taiwan blir det sextonde landet där Frango driver egen verksamhet genom bolag. Utöver dessa bedrivs aktiv verksamhet i ytterligare länder via återförsäljare.

Beslutet att starta ett dotterbolag i Taiwan är i första hand baserat på att det är en expansiv marknad som i storlek är cirka dubbelt så stor som Singapore och större än den svenska marknaden. Etableringen i Taiwan kan även användas som en plattform för den stora kinesiska marknaden.

- Genom vår verksamhet i Singapore, där många av våra anställda talar kinesiska, har vi goda möjligheter till kunskapsöverföring och att ge stöd. Frangos system är också färdigt för den kinesiska marknaden och vi har en kinesisk språkversion framme. Därigenom känner vi oss väl förberedda på den här satsningen. Vi tror oss se en lönsamhet i etableringen på kort sikt säger Tom Löfstedt, VD på Frango AB.

Kontaktpersoner:
Tom Löfstedt, VD, Telefon: +46 70 321 77 03, e-post: tom.lofstedt@frango.com

Frango startar dotterbolag i Taiwan

Frango, etablerat 1987, är en ledande programvaruleverantör av lösningar som hjälper affärsledningar med stöd för planering, rapportering, konsolidering samt underlag till analys för affärsbeslut - Corporate Performance Management (CPM). Drygt 1.300 koncerner och organisationer förlitar sig på Frango när det gäller CPM och verksamhetsuppföljning och styrning. Med huvudkontor i Stockholm, arbetar Frango globalt och har kontor i sexton länder i Europa, Fjärran Östern och USA samt distributörsavtal med företag i ytterligare tio länder. Frango är noterat på O-listan på Stockholmsbörsen. Läs mer om Frango på www.frango.com.