Kooperativa Förbundet, KF

Frank Fiskers ny vd och koncernchef för KF

Pressmeddelande  •  2011-04-04 10:15 CEST

Styrelsen i Kooperativa Förbundet har utsett Frank Fiskers till ny vd och koncernchef. Frank tillträder den 1 juni.

Frank Fiskers är 49 år och född i Danmark. Han har en gedigen nordisk och internationell hotellbakgrund från bland annat SAS Hotels och Hilton och var mellan 2007 och 2010 koncernchef för Scandic Hotels. Han kommer närmast från en investeringsfirma i London där han var partner.

– Vi är mycket glada att vi har kunnat rekrytera Frank som koncernchef för KF. Vi får med Frank in en modern och erfaren ledare med fokus på service och lönsamhet. Han har både strategisk och operativ inriktning och det kommer att stärka vår kommersiella strategi, säger Nina Jarlbäck, ordförande för KF.
- KF är ett duktigt företag. Att det är starkt värderingsstyrt med fokus på hållbar utveckling och ekonomisk nytta för medlemmarna är något som verkligen attraherar mig. Det ska bli spännande och utmanande att driva KFs marknadsstrategi vidare och fullt utnyttja den stora potential som finns inom koncernen, säger Frank Fiskers.

För ytterligare information:

Nina Jarlbäck, ordförande KF, Tel. 08–743 26 50
Frank Fiskers, tillträdande vd och koncernchef, Tel: 070 – 664 55 51
Pressjour, 08 – 743 23 33
Kooperativa Förbundet (KF) är förbund för landets konsumentföreningar och en detaljhandelskoncern med Coop som kärnverksamhet. I koncernen ingår även en rad andra starka varumärken inom bland annat media, fastigheter och finansverksamhet. Se även www.kf.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom