Universal Music Sweden

Frank Sinatra - Sinatra: London - release: 24 November

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 16:10 CEST

Våren 1962 surrade London av rykten: Frank Sinatra var på väg till stan för att spela in ett album. I juni besannades förhoppningarna. ”Sinatra Sings Great Songs from Great Britain” var hans första – och enda, skulle det visa sig – album som han spelade in utanför USA.

Albumet är stommen i denna box med hela tre CD och en DVD fylld med läckerheter från London med Ol’ Blue Eyes. Boxen innehåller originalalbumet plus 50 tidigare outgivna spår, inklusive BBCs ”Light Programme” från 1963 och liveinspelningar från 1953 och 1984, samt filmade konsertupptagningar från 1962 och 1970 på DVD.