Frasses Hamburgerrestauranger

Frasses satsar på profilanläggning i Skellefteå

Pressmeddelande  •  2012-04-30 07:54 CEST

Frasses Hamburgerrestauranger, Sveriges fjärde största hamburgerkedja, etablerar allt fler restauranger i sin nya enhetliga profil. Nu är siktet inställt på Skellefteå där en ny modern och fullutrustad restaurang ska etableras. När önskat läget är funnet påbörjas arbetet med en ny Frasses.

Frasses har under de senaste åren etablerat allt fler anläggningar i sin nya och fräscha profil, från norr till söder.  På många av de orter där Frasses finns har kedjan idag restauranger av senaste snittet som ger kunden den profil- och konceptupplevelsen som Frasses varumärke vill signalera.

-Skellefteå är en viktig ort för oss och självklart ska då även Skellefteåborna erbjudas en Frasses i den absolut senaste profilen med hela vårt utbud, säger Frasses VD Åke Morén.

Just nu pågår letandet efter ett riktigt bra läge i Skellefteå som gör det enkelt för gäster att få tillgång till denna nya Frasseanläggning. Restaurangen kommer att innehålla hela kedjans koncept med ett rikt hamburgerutbud samt café- och kioskkoncept för fikande gäster.

-Vi måste ständigt se över anläggningarnas status och placeringar på orter runt om i Sverige. Det är viktigt att våra kunder upplever att vi gör det enkelt för dem att komma till oss. Samtidigt ska våra restauranger vara moderna och trevliga för våra gäster att vistas i. Jag är övertygad om att en ny och riktigt modern Frasses välkomnas av många i Skellefteå, säger Åke Morén

Frasses har växt i stabil takt de senaste åren. Idag består kedjan av ett 50-tal enheter. Starkast är man i de norra delarna av landet, dock växer kedjan sig allt starkare även i söder.

VD, Åke Morén: tel: 0950-348 41, 070-660 83 34, e-post: ake.moren@frasses.se

Press/koncept: Magnus Lilienström tel: 072-7332396, e-post: magnus.lilienstrom@frasses.se

Bilder: Pernilla Näslund tel: 070-3060882, e-post: pernilla.naslund@frasses.se

Frasses Hamburgerkedja består idag av ett 50-tal restauranger i hela Sverige. Konceptet Frasses ägs av Hamburgare i Norr Marketing AB. Hela konceptet är uppbyggt på franchising. Omsättningen 2011 var ca 302 Mkr. www.frasses.se