Frau Furtenbach

Frau Furtenbach utvald till Nordic Design Collective.

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 07:19 CEST

Karolina Furtenbach Ström med sina kollektioner "pijtmåle" och "Farmors lapptäcke" blir en av 39 noga utvalda formgivare i Nordic Design Collective – en helt ny webbutik som alltid erbjuder aktuell design. Nordic Design Collective är det första steget i en strategi för att expandera och marknadsföra svensk och nordisk design till resten av världen.

– Nordic Design Collective är en chans för mig att marknadsföra min design och svenskt modernt hantverk utomlands, berättar Karolina Furtenbach Ström. Det är också ett sätt att nätverka och att nå ut till kunder som söker nyskapande design till sitt hem eller företag.

Nordic Design Collective erbjuder produkter inom fem huvudområden: inredning, tavlor, smycken, till barnen och väskor & accessoarer. Från och med mars hittar du Frau Furtenbachs kollektioner "pijtmåle" och "Farmors lapptäcke" i Nordic Design Collective.

Frau Furtenbachs kollektioner säljs på present-, musei- och inredningsbutiker men kommer även att finnas till försäljning under Äntligen hemma-mässan, Stockholmsmässan 30 mars – 1 april, där Nordic Design Collective kommer öppna upp en tillfällig butik i monter C04:13 under mässdagarna.

Pressbild Nordic Design Collective:
Fotograf – Jenny Unnegård, Stylist – Maliin Stoor

Frau Furtenbach designar bruksföremål med eftertanke. Varje produkt har som uppgift att berätta en historia redo att föras vidare till nästa generation. Och nästa. De passar bra att ge i present – eller varför inte låta dem få flytta in i din verklighet och bli en del av din vardag?

För mer information och pressbilder:

Karolina Furtenbach Ström
Art Director/Formgivare