TestFreaks AB

Freaks söker nio hungriga tjejer

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 10:56 CEST

TestFreaks är grundat av samma trio som startade PriceRunner och i dag finns TestFreaks på 13 marknader. TestFreaks är en destinationssajt där vi samlar produktrecensioner och produktinformation från hela världen för att skapa världens största recensionssajt. Utvecklingen under året har varit väldigt stark och nu är det dags att förstärka upp TestFreaks med nio skarpa kvinnliga hjärnor. TestFreaks består i dag av tolv anställda i Stockholm och ett femtiotal projektanställda runtom i världen.

Under de närmaste sex månaderna kommer vi att lansera på 10 marknader till och ytterligare 20 under nästa år. För att kunna realisera vårt mål om att bygga världens bästa recensionssajt behöver vi förstärkning både på utvecklingssidan, operations och inom marknadsföring.

"Den trafiktillväxt vi har sett under året är mycket starkare än någonting vi var med om under PriceRunner tiden. Vi har ökat med 10 % i veckan de senaste månaderna och når i dag två miljoner människor i månaden", säger Kristofer Arwin, vd och grundare av TestFreaks.

"Vår målsättning med TestFreaks är att bli världens största recensionssajt. Vi har jobbat hårt i två år och nu är vi på god väg att nå dit. Förutom vår starka trafikutveckling under året har vi rest ytterligare 20 miljoner kronor i riskkapital från NorthZone Ventures. Vi har fortfarande mycket kvar att bevisa men vi står på en solid plattform nu. Vi har också resurserna vi behöver nu ska vi bara förstärka med lite fler talanger, säger", Säger Kristofer Arwin, vd och grundare av TestFreaks

Tjänsterna som ska tillsättas är följande och finns mer utförligt beskrivna på testfreaks.se/info/jobb

• Web Site Analyst and Controller
  • Projektledare Operations
  • Software/Systems Engineering Manager
  • System Administrator
  • Software Engineer, web application development
  • Software Engineer, crawling/indexing/analysis
  • Client Programming
  • Projektledare Searchmarketing
  • Analyst Searchmarketing

Om TestFreaks

TestFreaks grundades september 2006 av Kristofer Arwin, Magnus Wiberg och Martin Alexanderson. Samma trio som 1999 grundade prisjämförelsesajten PriceRunner. I december 2007 lanserade TestFreaks en betaversion av siten på fem olika marknader. I dag finns TestFreaks på 13 olika marknader och språk. Northzone Ventures är investerare i företaget och har sammanlagt investerat 40 miljoner kronor. Detta har skett i två omgångar, dels vid grundandet av företaget och en andra gång under sommaren 2008.

TestFreaks hjälper användare att hitta allt från digitalkameror och mobiltelefoner till kikare och kan genom sitt unika FreakScore ge användare hjälp att hitta den bästa produkten för dem.

För mera information kontakta Stefan Svensson / 070 73 80 965 / stefan  testfreaks . com