Piratpartiet

Fredag: Panelsamtal om EU, snuset och e-cigaretterna

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2014 07:00 CET

-Under hela behandlingen av EU:s tobaksdirektiv har det varit uppenbart att det inte på något sätt handlar om vare sig faktabaserad lagstiftning eller att faktiskt försöka hitta den bästa politiken för skademinimering. Detta säger Christian Engström, som är ledamot av Europaparlamentet för Piratpartiet.

-Det är deprimerande att se hur det går när lagstiftarna inte gör något som helst försök att tänka efter vilken politik som kan rädda liv, utan låter sig styras av slagord, dogmatism och vackra men orealistiska nollvisioner.

Fredag den 28 februari kl 09:30-11 deltar Europaparlamentarikerna Christian Engström (pp), Christofer Fjellner (m) och Marita Ulvskog (s) i ett panelsamtal om spelet bakom EU:s tobaksdirektiv.

Platsen är Europahuset, Regeringsgatan 65 i Stockholm. Media är varmt välkomna att delta.

Christian Engström (pp) bloggar om tobaksdirektivet:

Christian Engström
Europaparlamentariker
christian.engstroem@europarl.europa.eu

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.