Recitio AB

Fredagen den 26/9 kl 14.00 visar vi Recitio på Bok & Bibliotek, Digitala torgets scen!

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 11:12 CEST

Vår streamingtjänst för kurslitteratur som vi tidigare berättat om, kommer att visas under bokmässan. Vi håller en kort presentation och svarar på frågor om tjänsten den 26/9 kl 14.00 på Digitala Torgets scen. Vi berättar om bakgrund, ambition, förutsättningar, tex vad skiljer musik från böcker när det gäller möjligheten att streama, osv. Varmt välkommen att lyssna.

Digitala Torget hittar du på årets Bok & Bibliotek. F-hallen plan 2.

Vännerna på Recitio.

Vi har byggt en tjänst som skall underlätta och göra det billigare för studenter i Sverige.
Här kan studenten skaffa den kurslitteratur som behövs, man kan Streama, ladda ner eller köpa fysiska böcker.
Man kan skapa underlag för dina studier och dela med sig av dessa,
antingen i en sluten grupp eller också dela med  alla som kan behöva hjälp.
I dagsläget har vi samtliga e-böcker som finns utgivna på Svenska. I nuläget ca 16000 titlar vi bygger ut vår katalog hela tiden med målsättningen att ha en så komplett som möjligt. Snart kommer även böcker från utländska förlag att finnas i katalogen. Men alla böcker som studenten behöver finns ännu inte digitalt, vi har därför kompletterat med försäljning av fysiska böcker också, även från utländska förlag.

Hos oss man  hittar också annat material t e.x tentor, föreläsningar, kompendier, artiklar osv. som man har nytta av i sitt studiearbete.