Kunskapsporten AB

FredholmsGruppen ny restauratör på Norra Station i Hässleholm.

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 16:34 CET

- "Med stor glädje och förväntan hälsar vi Peo Fredholm välkommen till Hässleholm och Norra Station", säger Joakim Ollén VD i Kunskapsporten som äger Norra Station.
- "Det blir ett kulinariskt lyft för Norra Station i synnerhet och Hässleholm i allmänhet!” konstaterar Ollén.

FredholmsGruppen.

FredholmsGruppens VD Peo Fredholm har jobbat med mat och dryck i över tjugofem år. Idag driver företaget tre krogar i Kristianstad. Fredholms Björkhem, Fredholms på Naturum samt Mat&VinBaren på Östra Storgatan. Under flera år har företaget också drivit Fredholms Wanås på Wanås Slott i Knislinge. Förutom de tre krogarna har man också en omfattande cateringverksamhet. Peo Fredholm, som själv är bördig från Hässleholm ser med glädje fram mot att få bli en del av Norra Stations spännande verksamhet i Hässleholm.

www.fredholms.com

Café Glashuset.

Den 11 januari öppnar Peo Fredholm en modern coffeeshop i Glashuset bredvid Pressbyrån på Norra Station. Under namnet Café Glashuset kommer man att servera riktigt bra espressokaffe från anrika Bergstrands Kafferosteri i Göteborg, tillsammans med fräsch streetfood som rostade surdegsmackor, värmande vintersoppor, fräscha sallader och riktig chili. Cafe Glashuset kommer att vara en mötesplats för Hässleholmare och alla verksamma på Norra Station, även alla pendlare finns i åtanke.

Fräsch och spännande mat, gjord från grunden av bra råvaror genomsyrar hela sortimentet. Bra kvalitet och enkelt att ta med på tåget om man inte hinner sitta i caféet och njuta av sin måltid.

www.cafeglashuset.se

Norra Station.

Norra station i Hässleholm är mötesplatsen för utbildning, entreprenörskap och företagande. Här finns utbildnings- och konferenslokaler, företagshotell och två restauranger.

Tack vare järnvägen är Hässleholm en naturlig knutpunkt, ca 40 min från Malmö/Lund, 1 timme från Kastrup och 3,5 timme från Stockholm.

www.norrastation.nu

För mer information vänligen kontakta:

Joakim Ollén

VD Kunskapsporten AB