SEB

Fredrik Boheman ny i SEB:s verkställande ledning

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 15:04 CEST

Styrelsen har idag utsett Fredrik Boheman till vice verkställande direktör i SEB och medlem av verkställande ledningen från och med den 1 november 2005.

Fredrik Boheman, som började som trainee i SEB 1985, är i dag chef för SEB:s verksamhet i Tyskland.

- Fredrik Boheman har framgångsrikt drivit Merchant Banking i Tyskland, som mer än fördubblat resultatet på tre år, och är sedan februari i år ansvarig för vår totala verksamhet i Tyskland. Med tanke på hur viktig den tyska verksamheten och dess utveckling är för SEB är det naturligt att Fredrik nu går in i verkställande ledningen, säger Annika Falkengren, tillträdande koncernchef i SEB.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner som verkar på tio hemmamarknader i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland och Ukraina. SEB har drygt 680 bankkontor och 5 miljoner kunder, varav cirka 2 miljoner utnyttjar koncernens internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2005 uppgick koncernens balansomslutning till 1 800 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 012 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka
20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

För ytterligare information kontakta:
Per Anders Fasth, chef Information & IR, tel. 08-763 95 66, 070-573 45 50