Volvokoncernen

Fredrik Brunell ny CFO på Volvo Aero

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 10:32 CEST

Volvos IR-chef Fredrik Brunell har utsetts till ny CFO, chief financial officer, på Volvo Aero. Ny chef för Investor Relations blir Christer Johansson. Båda tillträder sina nya befattningar den 1 december.

Fredrik Brunell har varit ansvarig för investerarrelationer på AB Volvo sedan 2001. Han har tidigare bland annat arbetat med strategifrågor på Volvo Aero. I sin nya roll på Volvo Aero kommer han att ingå i ledningsgruppen och rapportera till Volvo Aeros vd Fred Bodin.

Ny chef för IR-avdelningen blir Christer Johansson som arbetat under Fredrik Brunell sedan december 2001. Christer har tidigare även arbetat med strategi- och ekonomifrågor på Volvo Construction Equipment.

2005-10-17

För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 eller 0705-59 11 49

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 81 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 200 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm och på NASDAQ i US