Signpost AB

Fredrik Jansson blir ny vd på Wåhlin Fastigheter AB

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 13:42 CET

Wåhlin Fastigheter AB är ett privatägt fastighetsbolag med säte i Solna. Företaget är idag ett av
de större privatägda fastighetsföretagen i Stockholm. Bolagets inriktning är långsiktig förvaltning och nyproduktion av bostäder. Bolaget är pionjär med byggandet av de första ägarlägenheterna i sitt slag i Stockholm och Sverige. Wåhlins Fastigheter äger och förvaltar 94 fastigheter med ca 3000 hyreslägenheter och ca 300 lokaler.

Fredrik Jansson efterträder Jörgen Engström som varit vd i bolaget under 11 år. Jörgen Engström har uppnått pensionsålder och lämnar nu vd-rollen, men kommer att vara kvar i Wåhlinkoncernen med ansvar för affärs- och projektutveckling.

Fredrik Jansson kommer närmast från Cementa där han varit vice vd och marknadsdirektör, han har även arbetat på Skanska Sverige AB:s husbyggandeavdelning där han slutade som distriktschef. I grunden har Fredrik Jansson en civilingenjörsutbildning inom väg- och vattenbyggnad på KTH.

”Jag ser fram emot att ta mig an Wåhlin Fastigheter, ett välskött fastighetsbolag som har haft en
ständig tillväxt. Utmaningen för mig blir att fortsätta utveckla Wåhlin fastigheter tillsammans med alla kompetenta medarbetare”,
säger Fredrik Jansson.

”I rekryteringen av vår nye vd har vi arbetat tillsammans med Signpost som har väglett oss genom
processen, från start med kravprofil till det slutgiltiga valet av den allra mest lämpade kandidaten för uppdraget
”, säger Leif Wåhlin, grundare och ägare till Wåhlin Fastigheter AB.

För mer information vänligen kontakta: Leif Wåhlin l.wahlin@wahlinfastigheter.se

Signpost AB arbetar med rekrytering och utveckling av chefer. Vår devis är "gör rätt från start!" Rätt chef på rätt uppdrag ger framgång åt individ och organisation.