Högskoleresturanger AB (HÖRS)

Fredrik Norberg ny VD i Högskolerestauranger AB

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 15:43 CET

Högskolerestauranger AB har utnämnt Fredrik Norberg till ny VD.

Fredrik Norberg har varit Regionchef i bolaget sedan 2011 och har upprätthållit VD-befattningen som tillförordnad under hösten 2013.

”Vi genomförde en utförlig och professionell rekryteringsprocess för att säkerställa Högskolerestaurangers fortsatta positiva utveckling. Valet föll till slut, i hård konkurrens, på Fredrik Norberg. Utnämningen borgar för kontinuitet eftersom Fredrik har ingående kännedom om verksamheten och vårt uppdrag”, säger Högskolerestaurangers ordförande Staffan Riben.

Högskolerestauranger AB är ledande inom contract catering på högskolor och universitet i Sverige.

”De senaste åren har vi gjort en fantastisk resa – vi har tagit fram nya koncept, förbättrat sortimentet och ökat kvalitén på såväl mat, dryck och service. Jag är stolt över att Högskolerestauranger vill fortsätta den resan med mig som VD. Utan alla våra fantastiska medarbetares engagemang och vilja att ge våra gäster dagens bästa stund, hade vi inte varit där vi är idag. Och framförallt – resan fortsätter!” säger Fredrik Norberg

För mer information kontakta Fredrik Norberg, VD Högskolerestauranger på 08 518 01 163

Högskolerestauranger AB är Sveriges största leverantör av restauration, café, catering och fest på universitet och högskolor. Högskolerestauranger AB startades 1970 och är ett studentägt företag med Stockholms Universitets Studentkår som största ägare. Högskolerestauranger AB driver 45 restauranger, caféer och butiksenheter runt om i landet.