TurbolinPR AB

Freecom introducerar slimmat USB-minne för alla plånböcker

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 10:01 CEST

Freecom introducerar världens tunnaste USB-flashminne. USBCard är lika tunt som ett vanligt kreditkort och gör det lätt att bära med sig viktiga dokument, bilder och musik i plånboken eller i korthållaren.

Det supertunna kortet med integrerad USB-anslutning erbjuder en lagringskapacitet på hela 8 GB vilket gör det möjligt att på ett smidigt sätt bära med sig digitalt material i plånboken. USBCard uppfyller de allra högsta kraven på kvalitet, funktion och design. Det speciella formatet, lika litet som ett vanligt kreditkort och endast 2 millimeter tjockt, med en rörlig USB-kontakt som fälls in i kortet, är unikt och har patenterats.

Freecom USBCard har tilldelats det kända internationella "Red dot design award" och finns tillgänglig i svart eller vitt utförande med lagringskapacitet på 1GB, 2GB, 4GB och nu även 8GB. Med USBCard följer också Carry It EasyTM (lösenordsskydd och krypteringsmjukvara) som säkerställer att innehållet på minnet inte hamnar i fel händer. Kostar från 200 kronor.

För mer information besök:

www.freecom.com

För bilder eller andra frågor kontakta:

Niklas Trieb, TurbolinPR

E-post: niklas@turbolinpr.se