Freeport

FREEPORT I MEDVIND UNDER NOVEMBER

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2012 11:22 CET

Pressmeddelande 13 december 2012

Under november visar Freeport en omsättningsökning på +6%, vilket gör att man för 9-e månaden i rad levererar in positiva förändringar jämfört mot föregående år. HUI’s Stil Index visar för november en minskning med -1,4%

Eftersom Freeport, som ingår i Carlyle Group har ett brutet räkenskapsår, så börjar året den 1 juli, vilket gör att man i ackumulerade siffror för de första 5 månaderna i året kan visa en tillväxt på +9,5% jämfört med föregående år.

Vi ser mycket positivt på vår utveckling såklart, vi har under en längre period starkt utvecklats jämfört med övrig handel, men samtidigt är vi medvetna om situationen i Sverige och följer den noggrant. Dock så ser vi inga tecken på avmattning i vår framgång och jobbar hårt för att behålla vår fantastiska utveckling.

Den stadigt positiva period som centret hållit de senaste månaderna har stärkt centret och med 100 % uthyrda lokaler går vi in i julhandeln med stor tillförsikt.

Freeport – Hela tomtesäcken till outletpriser

- Klart man gillar det!

För mer information kontakta:

Linda Ekman / Marknadskoordinator
linda@freeport.se

Alltid rätt märken. Alltid bättre priser. Freeport - En riktig outlet!