Freeport

FREEPORT STRÅLAR NÄR MÖRKA MOLN DRAR IN ÖVER SVENSK KLÄDHANDEL.

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 16:26 CEST

Stilindex från Svensk Handel Stil, som kom förra veckan visar att försäljningen av kläder i fackhandeln, mätt på jämförbara enheter och i löpande priser, minskade med -4,3 procent jämfört med samma månad förra året. Motsvarande siffra för försäljningen i skobutikerna visar en minskning med -5,9 procent.

Freeport Outletcenter i Kungsbacka går mot strömmen och ökar kraftigt sin omsättning, inte bara i juli, utan kan konstatera att man för 4-e månaden i rad ökar mot föregående år. Både juni och juli visar på +9% jmf mot föregående år.

Per Wallentin, Centrumchef på Freeport berättar att det arbete som startades i januari nu börjar bära frukt. 12 nya varumärken på köpcentrat, ett helt nytt sätt att arbeta marknadsföringsmässigt både internt och externt är grunden i det förändringsarbete som gjorts.

- Vi ser att även augusti kommer att bli en bra månad, då den första veckan visar hela +40% , säger Per Wallentin med brett leende.

Hösten är fullspäckad med nya intressanta event, där julen blir den största satsningen som gjorts i företagets historia. - Ingen västkustbo skall missa att vi firar jul på Freeport, säger Karin Ekberg på marknadsavdelningen på Freeport.

Nu i veckan startar ”Jeans-veckorna” på Freeport, som avslutas med en stor Jeans-bytar-helg den 25-26 augusti där man lämnar in sina ”gamla” jeans och får en VOUCHER på 200 kronor som man kan lösa in vid köp av ett par nya. - Det bästa är, säger Karin, att vi också kan hjälpa andra människor med kampanjen. Alla jeans vi samlar in går till Göteborgs Räddningsmission.

För mer information kontakta:

Per Wallentin / Centre Director

per@freeport.se

Alltid rätt märken. Alltid bättre priser. Freeport - En riktig outlet!