Fatburen

Fresh Fitness öppnar i Fatburen

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 08:00 CEST

Träningskedjan Fresh Fitness kommer till Fatburen i höst. Avtalet omfattar 1 360 kvm och är kedjans andra i Sverige. Nyetableringen innebär det första tillskottet av kommersiella aktörer i fastigheten och kommer att bli ett av Fatburens ansikten utåt, med sin placering i gatuplanet intill en av de framtida entréerna.

JLL fortsätter uthyrningsarbetet i Fatburen och tecknar nu avtal med träningskedjan Fresh Fitness som flyttar in i höst. De kommersiella lokalerna i fastigheten är de sista pusselbitarna i det pågående omvandlingsprojektet som just nu pågår i Fatburen.

Fresh Fitness är en nyetablerad aktör på träningsmarknaden som sedan i höstas har en anläggning i Sverige (Täby) och fler än 100 000 medlemmar i Norge och Danmark. Företagets filosofi är att erbjuda ett heltäckande utbud av träningsformer i bra lägen, men till en lägre kostnad än sina konkurrenter.

När vi letat efter lämpliga lokaler för vår expansion i Sverige har vi prioriterat ett centralt läge med utmärkta kommunikationer, plus attraktiva lokaler där vårt koncept kommer till sin fulla rätt. Fatburen passade oss perfekt, vi ser verkligen fram emot att få inviga gymmet i höst som kommer möjliggöra för de som arbetar i Fatburen såväl som de omkringboende att få tillgång till riktigt bra träning till ett otroligt bra pris, säger Johan Henriksson, VD Fresh Fitness Sverige.

Jag är otroligt glad över att vi nu välkomnar Fresh Fitness som hyresgäst, deras erbjudande går verkligen hand i hand med våra ambitioner att utveckla Fatburen och dess närområde. Jag är övertygad om att det kommer innebära ett lyft både för de boende i närheten och för våra befintliga hyresgäster i fastigheten, säger Karl-Henrik Lenneryd, JLL

Fatburen - en fastighet i utveckling
Utvecklingsarbetet av Fatburen (Fatburssjön 10) med adress Södermalmsallén och Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm påbörjades 2013 och beräknas vara klart i slutet av 2014. Projektet innebär en rad förändringar för att nuvarande byggnad ska kunna tillmötesgå och attrahera starka hyresgäster som i dag alltmer efterfrågar smarta kontorslösningar med effektiva ytor. Ambitionen är att i gatuplanet erbjuda ett flertal kommersiella verksamheter för att utöka serviceutbudet i närområdet.

Om Fatburen
Fatburen erbjuder moderna kontorslokaler med flexibla och effektiva ytor. Totalt 48 000 kvm med adresser på Södermalmsallén och Magnus Ladulåsgatan, centralt beläget både vad gäller kommunikationer och Söders utbud av mat, dryck samt kultur. Ett projekt pågår för att väcka liv i kvarteret, fastigheten Fatburen bidrar med en förbättrad kringmiljö samt restauranger och service i gatuplan för att ge området ett lyft och en identitet. Crown Nordic Management företräder Fatburens ägare Aareal Bank i frågor kring fastigheten.