Philipson Söderberg AB

Fresita är en känsla

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 14:13 CEST

Fresita är en känsla

Det känns nästan som att sommaren 2010 började med F och slutade med resita. 150 000 sålda flaskor såg till att massor av olika sammanhang fick ett nytt rött inslag. Det gjorde också att vinet klättrade upp bland de allra populäraste mousserande vinerna i Sverige. "Otroligt" tänker förmodligen de som inte provat än. Men för alla oss andra känns det ganska självklart att ett så gott vin, helt utan tillsatser, smaksatt med små handplockade jordgubbar från Patagoninen blir omtyckt.

Nu fortsätter Fresita sprida den där speciella och förväntansfulla känslan. För det spelar liksom ingen roll vad termometern visar så länge flaskan är kall (4-6 grader). Den fruktiga smaken och den låga alkoholhalten gör att vinet passar perfekt som fördrink eller på cocktailen. Lite senare kommer den säkerligen förhöja julkänslan ihop med glöggen och pepparkakorna. Och till nyår kan den förmodligen komma att spela huvudrollen.

Kom och förläng den där känslan.

Kuriosa

De jordgubbar vi äter i Sverige idag härstammar faktiskt från Patagonien. De fördes en gång i tiden till Europa och det franska kungahuset i Versailles, där de blev en omedelbar succé att avnjuta tillsammans med ett glas champagne.

Druvor

Muscat 80-85%, Chardonnay 5%, Sauvignon Blanc 5%, Alicante Bouschet 5%.