Philipson Söderberg AB

Fresita. En oväntad start på en höstig middag.

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 15:34 CET

Sprakande brasor, grytor som puttrar på spisen, stickade tröjor, röda löv som dalar utanför fönstret. Och en oväntad känsla i handen.

Fresita är ett mousserande vin från Chile smaksatt med små handplockade jordgubbar från Patagonien. Ett 100 procent naturligt vin utan tillsatser av vare sig socker eller kemikalier.

Ett glas välkyld Fresita är den perfekta fördrinken till höstens mustiga middagar. Den fräscha smaken av jordgubbar är den idealiska aptitretaren innan hjortgrytan med rotfrukter ställs fram på bordet eller locket på den gratinerade löksoppan lyfts av. Vad du än bjuder på är en sak säker – ett glas Fresita blir en liten uppskattad påminnelse av sommaren när mörkret sänker sig utanför fönstret och ljusen fladdrar på bordet.

Fresita är gjort på muscat, chardonnay, sauvignon blanc och alicante bous­chet. Fresita ska serveras kall, 4 - 6°. Vänd försiktigt på flaskan innan du serverar så blandas jordgubbsköttet med det mousserande vinet.

För mer information om Fresita, vänligen kontakta Fredrik Perlskog. Skicka ett email till fredrik.p@kellyandpling.com eller ring: 0703 59 33 87. Högupplösta bilder laddar du ner på kellyandpling.com/fresita.zip

Varunummer: 7866, Pris: 79 kr, Volym: 750 ml,
Ursprung: Chile, Alkoholhalt: 8 %

Varunummer: 7866, Pris: 25 kr, Volym: 200 ml,
Ursprung: Chile, Alkoholhalt: 8 %

Jenny Asplund

Consumer Relations
Philipson Söderberg

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se