Sales Support Sweden AB

FRIA BRÖD STARTAR SAMARBETE MED SALES SUPPORT SWEDEN AB

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 08:00 CEST

Fria Bröd, marknadsledande i Skandinavien på djupfryst gluten- och mjölkfritt bröd, startar 1 november 2012 ett samarbete med Sales Support Sweden. Samarbetet omfattar butiker i samtliga livsmedelskedjor över hela Sverige.

- Syftet med samarbetet är bland annat att öka kunskapen i butikerna om celiaki och glutenintolerans, säger Jeanine Holmgren, VD på Fria Bröd AB. Vi informerar genom trycksaker som riktar sig till både konsumenter och vårdpersonal, samt filmer med föreläsningar om celiaki och direkt till konsument via sociala medier.

Jeanine Holmgren säger vidare att Fria Bröd väljer att arbeta med Sales Support Sweden därför att de är Sveriges mest framgångsrika säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svenska detaljhandeln.

Mail: jeanine.holmgren@fria.se

Mobil: +46 704 55 73 03

Björn Salomonsson, Kommersiell Direktör på Sales Support, kommenterar: - Genom samarbetet med Fria stärker vi oss inom den aktuella kategorin fryst samt att vi ser en stor möjlighet att tillsammans med Fria och vår insats i butikerna synliggöra sortimentet av glutenfria frysta produkter.

Mail: bjorn.salomonsson@salessupport.se

Mobil: +46 73 788 660

Fria Bröd AB är ett familjeägt bolag som utvecklar och tillverkar goda gluten- och mjölkfria bageriprodukter sedan 1996. Många konsumenter berömmer smaken som "lika gott som vanligt bröd". Frias produkter kan avnjutas av hela familjen och inte bara av de som har celiaki eller är gluten-, mjölk eller laktosintoleranta.

Frias gluten- och mjölkfria bröd finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Belgien, Nederländerna, Italien, Tyskland och Storbritannien.

På Bilden: Frias VD Jeanine Holmgren med försäljningschef Patrick Strömsnes och Sales Supports VD Pål Netsman samt Björn Salomonsson, Kommersiell Direktör/CCO på Sales Support.

Sales Support är varumärkesägarens partner som säljbolag och verkar på den svenska dagligvaruhandeln, servicehandeln, apotekhandeln samt restaurang&storkök. Våra 200 man starka organisation säkrar tillgänglighet och synnlighet för välkända varumärken.